Ano, čtete dobře. Čistě pánská přírodní kosmetika na českém trhu. Konečně je to tady :)! Váš partner vám může přestat chodit tajně chodit na krémy, čisticí přípravky, péči po holení a další… Tip na tuhle úžasnou kosmetiku pro muže jsme dostali opět od Andrei Mouaddab Vémolové, pořadatelky Green Beauty Marketu. Moc děkujeme! A jsme moc rádi, že se o tento přírodní poklad můžeme podělit i s vámi.

Proč speciální kosmetika pro muže?

Proč nemůžou používat muži kosmetiku pro ženy? Nebo spíš takto - samozřejmě, že můžou :), ale není pro jejich typ pleti úplně vhodná. Proto s ní většinou nedosáhnou takových výsledků, jako s přípravky, které jsou navržené přesně na míru potřebám jejich pleti. Kůže mužů se liší od kůže žen. Pánská je pleť v průměru zhruba o 20% silnější, než je pleť žen, a je také pevnější. U mužů se obecně později objevují známky stárnutí, jako jsou vrásky a povadlá pleť, ale zato jsou na nich mnohem víc znatelnější. Muži mají také větší mazové žlázy a póry než ženy a jejich pokožka se oproti té ženské i více mastí. 

Muži se navíc musí potýkat ještě s další nepříjemností - holením vousů. Pravidelným holením se kromě vousů odstraní i vrchní vrstva pokožky. Kvůli tomu pak pleť není tak dobře chráněná a reaguje citlivěji na vnější vlivy. Laicky si to můžeme představit tak, jako bychom na pokožku v obličeji používali často hrubší mechanický peeling. Taky by se jí to moc nelíbilo a nejspíš bychom si tak vypěstovali pěkně přecitlivělou pleť.

Co se týká pánských vlasů, tak většinou nejsou tolik zatěžované jako ty ženské. Pánové mívají většinou kratší sestřih, nebarví se, vlasy nežehlí, nefoukají… Díky tomu může mít pánská vlasová kosmetika mnohem jednodušší složení. Není potřeba, aby vlasové přípravky pro muže obsahovaly kvanta účinných a pečujících látek. Co je však i ve vlasové péči pro muže důležité, je hydratace. Na dehydratované pokožce hlavy se velice snadno tvoří lupy, na které muži také častěji trpí.

V čem je kosmetika GREEN + THE GENT jiná?

Kosmetické přípravky se běžně skládají z vodní a olejové fáze. Dále se přidávají účinné rostlinné látky, povrchově aktivní látky, emulgátory, éterické oleje pro vůni a další. Jako vodní složku používá většina kosmetických firem klasickou vodu. Má funkci plnicího materiálu a je to samozřejmě velice levná složka. Jinak ale nemá na pleť žádné extra účinky a rozhodně jí neposkytuje hydrataci. V produktech GREEN + THE GENT je vodní fáze z velké části nahrazena šťávou z aloe vera. Aloe je úžasná rostlina známá pro své superhydratační účinky. Působí protizánětlivé, hojivé, detoxikačně, mírně dezinfekčně, příjemně chladí…

Kosmetické produkty GREEN + THE GENT doprovází dvě hlavní charakteristické vůně. První, Gin, se skládá ze svěže kořeněných tónů jalovce, kardamomu a muškátového oříšku. Druhá New Old School je typicky mužná vůně složená z citrusových tónů, cedru a pačuli.

Historie GREEN + THE GENT

Tuto mladou kosmetickou značku založili dva gentlemani, Thomas a Frank, z Mnichova. Přestal je totiž bavit nedostatek přírodní kosmetiky pro muže a s tou konvenční z drogerií se nehodlali spokojit. Proto se rozhodli vzít věci do vlastních rukou. Jejich firma kosmetiku vyrábí v malých sériích tak, aby byli schopní mít nad výrobky kontrolu. Kosmetické složky do produktů vybírají Thomas a Frank osobně a velice pečlivě, aby byla dodržena kritéria pro čistě přírodní kosmetiku.

Tato pánská kosmetická značka je inspirována dědečkem jednoho ze zakladatelů. Tento starý pán byl klasický gentleman ze staré školy, který si vážil sebe, lidí ve svém okolí i přírody. Jeho život provázely různé rituály a dal by se charakterizovat jako minimalistický, upřímný a otevřený. A přesně taková je i kosmetika GREEN + THE GENT.

Filozofie GREEN + THE GENT

GREEN + THE GENT si dává závazek vůči lidem a životnímu prostředí. Chtějí vyrábět kosmetiku odpovědně a udržitelně. S tím se pojí v první řadě minimalizace ekologické stopy a aktivní ochrana životního prostředí a přírody.

GREEN + THE GENT se zavazuje vůči sobě i nám zákazníkům:

  • používat pouze přírodní složky (převážně) v bio kvalitě

  • netestovat na zvířatech - produkty testují sami na sobě

  • produkty bez živočišných složek, všechny jejich výrobky jsou vhodné pro vegany

  • využívat co nejudržitelnější materiál - místo plastu sklo všude tam, kde to je možné (kromě produktů do sprchy)

  • používají speciální tmavé sklo, které chrání produkt před oxidací kvůli slunečnímu záření, a prodlužuje tak přirozeně jeho trvanlivost a účinnost složek

  • žádné zbytečné obaly navíc, žádné balení do fólií - většina produktů je ve skleněných lahvičkách, papírový obalový materiál pochází z udržitelného lesnictví s certifikátem FSC.

  • udržet si přísnou kosmetickou certifikaci COSMOS, která garantuje ekologický přístup k výrobě, přírodní složení, netestování na zvířatech, přísné omezení živočišných surovin a zákaz používání složek, které mají GMO původ

Kromě toho všeho GREEN + THE GENT také podporuje nadace, které se zabývají osvětou ohledně mužského zdraví, jako je například Movember Foundation, jež se snaží aktivně bojovat proti rakovině prostaty a varlat.